Meble trawiaste polecają się na eventy, targi i konferencje
2023-06-21Stoisko, które wyróżni się/Cię na targach. Co jest najważniejsze?
2023-08-18
10 najważniejszych aspektów stoiska targowego
stoiska targowego
strefach wystawców, sponsorów w czasie konferencji, musisz wziąć pod uwagę aspekty: wizualne i marketingowe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, nad którymi warto się pochylić, aby Twoje stoisko odniosło określony cel. Skupiamy się oczywiście na procesie projektowania przestrzeni, bo to nasz konik, ale z pewnością wszystkie te punkty pomogą również w określeniu, czego potrzebujesz i jaki efekt chcesz uzyskać.
1. CEL
Bez określenia celu stoiska ani rusz. Zanim przystąpimy do projektowania, określmy cel jaki chcemy finalnie osiągnąć. Chcemy:
- pozyskać nowych klientów,
- edukować o swojej marce,
- sprzedawać produkty.
Możemy oczywiście połączyć kilka z nich. Cel najczęściej podpowie nam też charakter danego eventu. inaczej podejdziemy do projektu największego stoiska głównego partnera, inaczej wystawiając się na targach branżowych.
2. DOBÓR PRZESTRZENI
Ważnym aspektem na targach jest dobranie odpowiedniej przestrzeni, która często jest dość mocno ograniczona. Czasami liczy się zasada: kto pierwszy, ten lepszy. Wybierając powierzchnię, pamiętajmy o dobrze widocznym miejscu, łatwym do odnalezienia dla uczestników wydarzenia. Sprawdźmy gdzie jest wejście, przerwa kawowa, być może scena. W przypadku konferencji zerknijmy na usytuowania wejść do sal wykładowych itp. Zwróćmy też uwagę co jest w naszym otoczeniu, czy jest to przestrzeń otwarta np. na końcu ciągu stoisk, czy w środku, gdzie sąsiedzi mogą nas „obudować” ścianami. Spróbuj się dowiedzieć, czy Twój bezpośredni konkurent nie będzie dokładnie obok Twojej przestrzeni.
3. FUNKCJONALNE PROJEKTOWANIE
Podczas projektowania pamiętamy o odpowiednim umiejscowieniu wszystkich elementów stoiska – logo, produkty marki, elementy multimedialne. Nie zapominamy o meblach do strefy spotkań, miejscach do przechowywania materiałów, które powinny być dostępne i łatwe do znalezienia. Co ważne pamiętamy, że stoisko nie jest tylko miejscem do sprzedaży produktów, ale również miejscem rozmów, gdzie zarówno przedstawiciele i uczestnicy muszą czuć się komfortowo. Dlatego projekt poza zabudową obejmuje też meble, dobrane do stylu wydarzenia.
Zobacz ofertę naszych mebli >4. WYRÓZNIJ SIĘ
Stoisko powinno przyciągać i zachęcać uczestników wydarzenia do interakcji. Dlatego projekt odzwierciedla Twoją markę, kolorystykę i jej niepowtarzalny styl 😊 Widoczność logotypu i forma jego prezentacji to bardzo istotny aspekt. Pomocne mogą okazać się zarówno elementy podwieszenia jak i różnorodna wysokość zabudowy. Wszystko wkomponowane w przestrzeń wystawienniczą i dostosowane do charakteru wydarzenia.
5. PRZYCIĄGNIJ UWAGĘ
To kolejne słowo klucz. Przyciągnąć uwagę możemy, poprzez wyraziste grafiki, ciekawy projekt i inne wizualne elementy. Działania nieszablonowe, mogą jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę uczestników. Nietypowe przedstawienie marki, może skłonić odbiorców do podjęcia z nami rozmowy, a to już połowa sukcesu 😊
Zobacz przykład. Wanna na Forum Branży Eventowej. Bo czemu nie? >
6. MINIMALIZM
Czy można się wyróżnić, ale będąc minimalistycznym? Tak. Dzięki minimalistycznemu podejściu, unikniemy przytłaczającej ilości elementów. Taka taktyka pozwoli nam bardziej czytelnie pokazać Twój produkt i sprawić, że z pewnością zostanie zapamiętany. Zbyt duża ilość elementów brandingowych, multimediów i atrakcji może wpłynąć niekorzystnie zarówno na nasz wizerunek jak i sprzedaż produktów.
7. INTERAKCJA
Jednym z głównych i najczęstszych funkcji stoiska, jest przyciągnięcie uwagi i przekazanie informacji o Twojej marce oraz Waszych produktach. Nie musimy skupiać się wyłącznie na ulotkach i folderach oraz sposobie ich eleganckiej ekspozycji. Sprawdzonym i nowoczesnym rozwiązaniem mogą okazać się również interaktywne elementy tj. infokioski, tablety, ekrany dotykowe. Dostosowujemy narzędzia do Twoich potrzeb i kontentu, który chcesz pokazać.
8. ŚWIATŁO
Drobny element, który wiele może zdziałać. Odpowiednio dobrane oświetlenie przyciąga uwagę i pozwala wyróżnić się na tle innych stoisk. Dopasowujemy rodzaj do charakteru stoiska i miejsca eventu. Wbudowane listwy ledowe, lampy wolnostojące, ukryte w suficie, rozwiązań jest wiele.
9. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Dotarcie do uczestników targów to jedno, ale dotarcie do szerokiej grupy odbiorców w mediach społecznościowych to kolejne wyzwanie. Kluczowe jest, zachęcenie odwiedzających stoisko do opublikowania zdjęcia/filmu z Twoimi produktami/logotypem etc. Zdecydowanie zwiększy to zasięgi i spowoduje, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Jak możemy to zrobić? Nieszablonowa atrakcja na stoisku, konkurs, którym uczestnicy będą chcieli się chwalić lub ścianka do zdjęć typu instabox. Każdy materiał w sieci, może zwiększyć ilość odwiedzin na Twojej stronie internetowej i portalach społecznościowych 🙂
10. WYNIKI
Monitorujmy wyniki i efektywność swojego stoiska. Sprawdźmy jakie elementy przyciągają uwagę, a które niekoniecznie. Na co zwracają i co komentują nasi goście. Takie informację zdecydowanie ułatwią projektantowi dostosowanie projektu stoiska na kolejne targi. Możemy oczywiście na stoisku pokazać też QR kody z kodem UTM, który pozwoli nam śledzić ruch na stronie z tego konkretnego wydarzenia. Wszystkie te dane mogą pomóc w opracowaniu nowej strategii sprzedażowej
Powodzenia!